نقد فیلم مندی | Mandy

فیلم مندی جدیدترین فیلم نیکولاس کیج به کارگردانی پانوس کوستاموس آنقدر این اواخر مورد توجه منتقدین قرار گرفته که همه را برای تماشایش وسوسه میکند ؛ در ادامه با نقد فیلم mandy همراه ما باشید .

 

منتقدین دوست دارند ، مردم دوست ندارند

داستان جدیدی نیست ؛ فیلمهایی که این اتفاق برایشان میفتد یا فقط جنبه ی فنی دارند یا محتوایی نه چندان عامه پسند را به خورد مردم میدهد ؛ در مورد فیلم مندی هردوی این موضوعات صادق است . این اواخر فیلمهای درام با فضای رئال و فیلمهای تخیلی با جلوه های ویژه سنگین که سعی دارند جو فیلم را همان رئال نگه دارند ، چشم و گوش سینمای تجاری را پر کرده ؛ طبیعی است . اگر برخلاف تمام اینها عمل کنید ، منتقدین برای شما میمیرند و این دقیقا همان کاری بود که پانوس کوستاموس کرد . فیلم قبلی این کارگردان (ورای رنگین‌کمان سیاه) با اینکه شباهت بسیاری به مندی دارد اما مشکلات فنی زیادی مخصوصا در تدوین داشت و از نظر منتقدان هم فیلمی ضعیف بود.

 

نقد فیلم mandy
از نماهایی که ایده ی جالبی داشتند ! ماسک کردن چهره ی مندی !

 

آب و آتش

فیلم مندی داستانی رئال با سبک بصری اکسپرسیونیسم ارائه میدهد ؛ داستانی که سعی میکند منطقی باشد و دکوپاژ هایی که اصلا منطقی به نظر نمیرسند ! کسی چه میداند ؟ شاید موفقیت این فیلم در برقراری همین تعادل است که نظر منتقدان را جلب کرده . اگر سینمای جهان را همانطوری که هست میپسندید اصلا به سراغ خرق عادت یا همان اتفاقی که در مندی میفتد نروید چرا که به سرنوشت همان کسانی که بعد از تماشای فیلم احساس اتلاف وقت کردند دچار خواهید شد.

 

نقد فیلم حیوانات آمریکایی | American Animals
ادامه

تا همکف جهنم

در سال ۱۹۸۷ اطراف کوهستان سایه ( واقع در آمریکا) رد میلر به همراه همسرش مندی بلوم زندگی عاشقانه ای دارند اما یک روز وقتی مندی از کنار جاده گذر میکرد یک ون پر از افراد فرقه ی مذهبی را میبیند ؛ رهبر این فرقه ، جرمیا در یک نگاه شیفته ی مندی میشود و از پیروانش میخواهد تا او را برایش بیاورند به این بهانه که مندی باید تطهیر شود . پیروان  جرمیا مندی را میدزند و دست و پای رد را هم میبندند و مندی را در مقابل او آتش میزنند ؛ حالا رد برای انتقام باز میگردد … .تا ساعت اولیه ی فیلم شاهد یک داستان عاشقانه با همان فضای اکسپرسیونیسم که با تکنیکهای نورپردازی و رنگ پرداخت شده هستیم از آن به بعد با حفظ  سبک بصری داستان به اقتباسی از یک اقتباس نه چندان وفادار از داستان برزخ دانته (کمدی الهی) تبدیل میشود.

 

جدیدترین فیلم نیکولاس کیج
اون خونه ؟!

 

برزخ دانته…

…نام یک بازی ویدیویی منتشر شده در سال ۲۰۱۰ است که از کمدی الهی اقتباس شده ؛ در این بازی دانته (یک شوالیه معبد) برای زنده کردن همسرش بئاتریس به قعر جهنم میرود و در این راه شیاطین را با داس و به طرز جنون آمیزی سلاخی میکند ؛ فیلم مندی هم از پایان پرده ی اول چنین چیزی میشود ؛ رد داس آهنی به دست میگیرد و هفت نفر را به نمایندگی هفت گناه کبیره ، تکه و پاره میکند و در آخر با چهره ی خون آلود و خندان به تجسم همسرش نگاه میکند .

 

نقد فیلم خوک
ادامه
پانوس کوستاموس
الهام گرفتن یا اقتباس! رد ، شما را یاد این دانته می اندازد .

 

خشونت بی انتها

مندی فیلمی با رده بندی بزرگسال و بدون شک پر از خشونت غیرمنطقی است ؛ اگر این فیلم را با هم رده های خودش در تاریخ سینما مقایسه کنید متوجه میشوید حتی متوسط هم برای این فیلم زیاد است ؛ اما شاید بازی بی نقص نیکولاس کیج که یادآور روزهای درخشش او در سینما است و تدوین جذاب فیلم بتواند شما را قانع کند که تا پایان فیلم تماشایش کنید .

 

فیلم مندی
خیلی خشن !

 

امتیاز فیلم " Mandy "
امتیاز دژم
۷
امتیاز منتقدین
۸
میانگین امتیازات: ۷.۵
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *